Υποχρεωτικό – 6 Πιστωτικές Μονάδες
Διδασκαλία: Θεωρία: 3 ώρες, Ασκήσεις Πράξης: 1 ώρα, Εργαστήριο: 1 ώρα
Θεωρία
- Ιστορική εξέλιξη των οχημάτων.
- Κατάταξη των τροχοφόρων οχημάτων βάσει DIN ή ISO.
- Βασικές διαστάσεις και ορισμοί.
- Διάταξη και λειτουργία του συστήματος μετάδοσης κίνησης των οχημάτων.
- Μετατροπείς στροφών, υπερβολή της δύναμης πρόωσης.
- Μηχανικός συμπλέκτης, με ελικοειδή ελατήρια και με ελατηριωτό διάφραγμα. Κατασκευή, λειτουργία μηχανικός και υδραυλικός χειρισμός.
- Ηλεκτρομαγνητικός συμπλέκτης, κατασκευή και λειτουργία.
- Υδραυλικός συμπλέκτης, κατασκευή, λειτουργία και συνεργασία με τον κινητήρα.
- Μετατροπείς στροφών – ροπής.
- Μηχανικά κιβώτια ταχυτήτων διακριτών σχέσεων μετάδοσης και συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης. Κιβώτια αλλαγής ταχυτήτων εκτός φορτίου και υπό φορτίο. Απώλειες και βαθμός απόδοσης.
- Κιβώτια σταθερών αξόνων: Καθορισμός των σχέσεων μετάδοσης, τύποι κιβωτίων και διαμόρφωσή τους. Μηχανισμός επιλογής ταχύτητας σε κιβώτια σταθερών αξόνων, συγχρονιστές σταθερού φορτίου και συγχρονιστές με δακτύλιους συγχρονισμού.
- Απλά και σύνθετα πλανητικά κιβώτια, επιλογή ταχύτητας με πολύδισκους συμπλέκτες.
- Υδραυλικός μετατροπέας ροπής, κατασκευή, λειτουργία και συνεργασία με τον κινητήρα.
- Αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων, σταθερών αξόνων και πλανητικά.
- Κεντρικοί άξονες, λειτουργία και διαμόρφωση.
- Διαφορικά με κωνικές οδοντώσεις, κατασκευή και λειτουργία. Αναστολή διαφορισμού. Διαφορικά περιορισμένου διαφορισμού.
Εργαστήριο:
Επίδειξη και περιγραφή των παραπάνω μηχανισμών. Υπολογιστικές ασκήσεις.